W dniu 16 kwietnia 2019 w budynku siedziby Śląskiej Organizacji Turystycznej w Katowicach odbyło się szkolenie dla członków Szlaku Kulinarnego Śląskie Smaki.
Kilka słów o samym szkoleniu.
Temat: Jak promować restauracje i szlaki kulinarne? W ramach korzystania z mediów społecznościowych.
Co zrobić, żeby turysta czuł się dobrze w miejscu, które reprezentujesz, stale tu wracał i przywoził ze sobą rodzinę? Jak ustrzec się wpadek, pułapek i błędów powielanych przez 90% ofert skierowanych do potencjalnych gości? Jak tworzyć praktyczne i skuteczne treści, które zachęcą typowego polskiego turystę do odwiedzenia Twojej restauracji? Jak przekonać turystę do podzielenia się w mediach społecznościowych pozytywnymi emocjami z Twojego miejsca?
Słowa mają moc. Poprawa jednego słowa w ofercie potrafi zwiększyć sprzedaż dwa razy. Poprawa jednego zdania wpływa na tysiące turystów. Na szkoleniu poznasz przykłady i antyprzykłady słów i zdań, które mają realny wpływ na to, czy turysta poczuje się u Ciebie jak miły gość, czy jak niechciany intruz.
Na szkoleniu dowiesz się:
– jak rozsądnie dobierać dostępne na rynku narzędzia promocyjne?
– czy jest coś ważniejszego od technologii?
– jak wyróżnić się z tłumu i szumu informacyjnego?
– jak zwrócić uwagę turysty, który każdego dnia jest bombardowany reklamami?
– jak ustalić kto jest, a kto mógłby zostać Twoim Klientem?
– jak wykorzystać silniejszą markę do promocji własnej działalności?
– co zyskasz pracując w tematycznej grupie?
– jak efektywniej wykorzystywać do promocji kartę menu?
To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:
– tworzysz, wydajesz, edytujesz, lub decydujesz o kształcie i zawartości ulotek, folderów lub treści na strony internetowe, promujących twój obiekt,
– wymyślasz, opracowujesz, lub bierzesz udział w tworzeniu szlaku kulinarnego lub innego szlaku turystycznego,
– odpowiadasz za wizerunek i promocję turystycznego miejsca, restauracji lub atrakcji, i zależy Ci na jego dobrym odbiorze przez turystów,
– na co dzień doświadczasz tego, jak w obecnych czasach zmieniły się potrzeby i wymagania turystów,
– jesteś właścicielem lub pracownikiem restauracji i zastanawiasz się, jak reklamować ją wśród turystów.
Szkolenie podniesie twoją wiedzę i kompetencje w zakresie:
– MARKETINGU – dowiesz jak podkreślać walory miejsca, które promujesz, a których sformułowań unikać;
– TECHNOLOGII – zobaczysz jak dotrzeć do współczesnych turystów poprzez analizę i dobór odpowiednich narzędzi do zaspokajania ich rzeczywistych potrzeb;
– PSYCHOLOGII – sprawdzisz, czy sposób, w jaki prezentujesz swoją ofertę, uwzględnia postępujące zmiany wywołane przez Internet w ludzkim mózgu;
– COPYWRITINGU – poznasz sposoby na skuteczne, angażujące i emocjonujące formułowanie treści w ulotkach, ofertach oraz treściach na strony internetowe;
– REDAKCJI – dowiesz się jak ważna jest poprawa stylu i jakości tekstu, oraz jak odpowiednimi słowami wpływać na wybory Klientów.
Szkolenie prowadzone było przez Fundację „Ruszaj w drogę!”