Śląskie – Mazury – bliskie z natury! – czyli pionierska współpraca dwóch regionalnych organizacji turystycznych

24 sie, 2022 | Aktualności

To hasło promocyjne powstałe w wyniku podpisanego we wrześniu 2021 roku w Lidzbarku Warmińskim listu intencyjnego pomiędzy Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną, a Śląską Organizacją Turystyczną. Oba regiony zadeklarowały tym samym współpracę w zakresie promocji turystycznej atrakcji turystycznych województw – śląskiego oraz warmińsko-mazurskiego.

Od początku 2022 roku realizowane są wspólne działania obydwu regionalnych organizacji turystycznych poprzez wzajemną promocję regionalnych portali turystycznych www.mazury.travel i www.slaskie.travel w mediach społecznościowych oraz wydanie wspólnego magazynu LOVE WM/LOVE ŚLĄSKIE, w którym zaprezentowane zostały atrakcje turystyczne obu regionów. Dzięki temu nakład magazynu oraz sieć dystrybucji zostały zwiększone, przez co, jeszcze przed sezonem letnim, wydawnictwo trafiło łącznie w nakładzie 8 tys. egzemplarzy do 100 miejsc (wybrane punkty informacji turystycznej oraz obiekty noclegowe) województwa warmińsko-mazurskiego i śląskiego. Zapraszamy do jego lektury
w wersji on-line – lovewm_loveslaskie Publisher Publications – Issuu.

Kolejnym działaniem mającym na celu popularyzację oferty turystycznej obu regionów, był udział w eventach plenerowych. W czerwcu Warmia i Mazury promowały się podczas Festiwalu Górnej Odry, a w sierpniu Śląska Organizacja Turystyczna wraz ze swoimi markami turystycznymi – Beskidami, Śląskiem Cieszyńskim, Jurą Krakowsko – Częstochowską oraz Krainą Górnej Odry zachęcały mieszkańców i turystów odwiedzających Krainę Wielkich Jezior Mazurskich (Giżycko i Mikołajki) do zwiedzania atrakcji turystycznych województwa śląskiego.

Targi turystyczne w dotychczasowej formule, czyli organizowane w centrach targowych i targowo- wystawienniczych tracą na swojej popularności, zarówno u odwiedzających, jak
i wśród wystawców. Myślę, że dużo lepszą formą dotarcia z ofertą regionów do klienta indywidulanego są różnego rodzaju imprezy plenerowe odbywające się w miejscach dużej recepcji ludzi. W tym roku wykorzystaliśmy zatem odbywające się po raz 22-gi Mazury AirShow w Giżycku (w dniach 6-7 sierpnia) oraz długi weekend sierpniowy w Mikołajkach
(12-15 sierpnia), które w tym okresie są w swoim szczycie sezonu – mówi Adam Wawoczny – Prezes Zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej. Promocja marek turystycznych
z województwa śląskiego na Mazurach to nie tylko dotarcie do mieszkańców tamtego regionu, ale przede wszystkim do turystów przybywających tam z całej Polski, to zatem potencjalnie szerszy obszar oddziaływania niż targi tylko w jednym mieście, które odwiedzają głównie mieszkańcy tego miasta – dodaje Adam Wawoczny.

W ramach podpisanego porozumienia Regionalne Organizacje Turystyczne współpracują również w zakresie wzbogacania i rozwoju oferty turystycznej regionów, zmierzającej do wydłużania sezonu turystycznego. Taką formą wydłużenia sezonu turystycznego jest turystyka zdrowotna i medyczna. Obydwa regiony mają w tym względzie ogromy potencjał (śląskie w zakresie specjalistycznych placówek medycznych, zaś Warmia i Mazury w zakresie oferty prozdrowotnej oraz wellness i spa oferowanej przez hotele w okresie po wysokim sezonie).

W regionie warmińsko-mazurskim powstają nowe miejscowości uzdrowiskowe wyposażone w najnowocześniejsze technologie do rehabilitacji w ramach turystyki zdrowotnej – mówi Jarosław Klimczak – Prezes Zarządu Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. W głównych ośrodkach gdzie zlokalizowane są hotele i obiekty turystyczne tworzone są centra medyczne obsługujące na najwyższym poziomie turnusy prozdrowotne skierowane do turystów krajowych i zagranicznych. Region przygotowuje także specjalną ofertę w zakresie turystyki zdrowotnej skierowaną do mieszkańców województwa śląskiego – podkreśla Jarosław Klimczak.

Ostatnie trzy latach pokazały, że przed nami nowy czas w zakresie doboru skutecznych narzędzi promocyjnych. Te wybrane w ramach porozumienia obu regionów i zrealizowane
w roku 2022, spotkały się z bardzo dobrym odbiorem, zarówno wśród mieszkańców jak i turystów. Mamy nadzieję, że będą również skuteczne i w dłuższej perspektywie przyczynią się do zwiększenia ruchu turystycznego w regionach.

Pozostałe w tej kategorii

Podróż studyjna blogerów z Węgier

Podróż studyjna blogerów z Węgier

We współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej w Budapeszcie, Śląska Organizacja Turystyczna zorganizowała podróż prasową dla grupy z Węgier, w której znaleźli się  influencerzy oraz dziennikarze z portali internetowych dla rodzin oraz...

czytaj dalej
Podróż prasowa we współpracy z ZOPOT Praga

Podróż prasowa we współpracy z ZOPOT Praga

Promocja Szlaku Orlich Gniazd w niestandardowej odsłonie - blogerka z Czech pokonała szlak na hulajnodze! W dniach 20 - 23 czerwca blogerka z czeskiego Brna - Weronika, przejechała 190 km na hulajnodze terenowej poznając uroki jednego z najpiękniejszych i najbardziej...

czytaj dalej
Śląskie z dzieckiem w Dzienniku Zachodnim

Śląskie z dzieckiem w Dzienniku Zachodnim

Przed Dniem Dziecka wraz z całym nakładem Dziennika Zachodniego ukazał się dodatek "Miejsca przyjazne dzieciom". Atutem wydania był niewątpliwie dzień emisji oraz nakład ponad 34 tys egz. (magazyn, program TV, tygodniki powiatowe). Tam właśnie znalazła się reklama...

czytaj dalej
Wizyta touroperatorów z Izraela

Wizyta touroperatorów z Izraela

W dniach 20-22 maja 2024 w województwie śląskim gościli czołowi touroperatorzy z Izraela (Mega tourism, Botz-adventures, Ophir Tours, Mona Tours, Amsalem Masaot, a także Facebook - menedżer społeczności Polska oraz izraelskie linie lotnicze Sundor (EL AL), a także...

czytaj dalej