MP MICE Tour® do województwa śląskiego to było inspirujące przedsięwzięcie, które zaostrzyło apetyty na eksplorację Śląska i z pewnością zachęci do odważniejszego proponowania tej destynacji dla grup biznesowych z Polski i zagranicy – podsumowuje udział w wizycie studyjnej zorganizowanej przez Silesia Convention Bureau i MeetingPlanner.pl Sylwia Kosik z PolkaTravel.
Województwo śląskie ma duży i różnorodny potencjał eventowy. Oprócz dobrze znanej konferencyjnej i koncertowej infrastruktury, oferta regionu pozwala na organizację aktywnych wyjazdów integracyjnych czy incentive travel opartych o historię regionu. Przekonali się o tym uczestnicy MP MICE Tour® do województwa śląskiego zorganizowanego przez Silesia Convention Bureau we współpracy z MeetingPlanner.pl. Była to pierwsza wizyta studyjna w działalności uruchomionego w styczniu Silesia Convention Bureau skierowana do meeting plannerów.
Pierwszy study tour, który zorganizowało Silesia Convention Bureau we współpracy z MeetingPlanner.pl, zakończył się dużym sukcesem. Świadczą o tym opinie i komentarze naszych gości, którzy z zachwytem i niejednokrotnie z zaskoczeniem poznawali Śląskie. Przez trzy dni udało się nam pokazać różne oblicza regionu, zarówno jego walory krajobrazowe, jak i industrialny charakter. Organizacja tego typu wydarzeń jest dla nas istotnym narzędziem, które pozwala zaprezentować branży wciąż nieodkryty region. Liczymy, że Śląskie zapadnie na długo w pamięci naszych fantastycznych gości i będą chętnie wybierać tę destynację na organizację różnych wydarzeń – podsumowuje Dominika Wojniak z Silesia Convention Bureau.
W programie wizyty studyjnej znalazły się różnorodne aktywności. Należała do nich eskapada z Grupą Jurajską GOPR. Jura Krakowsko-Częstochowska i świetnie znający ją ratownicy GOPR to bardzo dobre okoliczności pozwalające na organizację zajęć team-buildingowych. Małą ich próbkę, schodząc w asekuracji goprowców ze skały Okiennik Wielki, doświadczyli uczestnicy wyjazdu.
Jura Krakowsko-Częstochowska to także wyjątkowe smaki, można ich spróbować m.in. w Pracowni Kulinarnej Basenowa, gdzie podczas lunchu szef kuchni zaserwował śledzia na tatarczuchu, czyli lokalnym chlebie (wpisanym na listę regionalnych produktów tradycyjnych), czy charakterystyczne dla występującej w tym regionie kuchni żydowskiej gęsie pipki.
Dobrym miejscem, aby realizować scenariusze na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej jest Hotel Fajkier Wellness & Spa położony w malowniczej miejscowości Lgota Murowana mieszczącej się w Parku Krajobrazowym Orlich Gniazd. W hotelu można zorganizować konferencję lub szkolenie albo warsztaty fotograficzne – pasję do fotografii widać tu na każdym kroku.
Na jurajskim szlaku MP MICE Tour® nie mogło zabraknąć wzniesionego za czasów Kazimierza Wielkiego Zamku Ogrodzieniec. Można tam zorganizować kolację z tradycyjnymi prażonkami, by w ten sposób dobrze przygotować się do nocnego zwiedzania, w trakcie którego można spotkać wiele postaci związanych z historią zamku i jego legendami. To dobre miejsce na organizację pikników, biesiad, pokazów historycznych czy terenowych gier.
Inną aktywną propozycją Śląskiego, tym razem 320 metrów (czyli 77 pięter) pod ziemią jest turbogolf w Zabytkowej Kopalni Guido. W trakcie wizyty w kopalnianych korytarzach można rozegrać turniej w golfa i usłyszeć dużo o historii i zwyczajach regionu. W Guido, w jednej z komór, można także zorganizować uroczystą kolację, koncert czy w najniżej położonym pubie w Europie wieczór integracyjny, podczas którego na przykład ogłoszeni zostaną zwycięzcy zawodów w turbogolfa. Guido to część Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu.
W programie wizyty znalazła się także stolica regionu. Uczestnicy zwiedzili powstałą na terenie dawnej kopalni katowicką Strefę Kultury. Strefa Kultury, choć ma zaledwie pięć lat, szybko stała się ulubioną „miejscówką” Katowiczan i żelaznym punktem na mapie turystów, koneserów architektury i kolekcjonerów wrażeń. Bo Strefa to Katowice w pigułce, a znajdujące się w niej obiekty kultury mają także ofertę skierowaną do organizatorów wydarzeń. Uczestnicy sprawdzili możliwości eventowe siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR) – gdzie oprócz udziału w koncertach Orkiestry, można zorganizować własny koncert czy uroczystą galę. Tuż obok NOSPR znajduje się Muzeum Śląskie, w którym można zobaczyć wystawy związane z historią regionu, lub zorganizować wydarzenie w sali audytoryjnej lub eventowym foyer.
Częścią strefy jest również Międzynarodowe Centrum Kongresowe (MCK). Uczestnicy wydarzenia zwiedzili również ten nagradzany niejednokrotnie w konkursie MP Power Awards obiekt. MCK łączy funkcję kongresową, konferencyjną, wystawienniczą, targową i widowiskową, może gościć 15 tys. uczestników spotkania. W jednej z sal Centrum odbyły się warsztaty networkingowe z udziałem uczestników wizyty studyjnej oraz przedstawicieli obiektów i firm oferujących usługi eventowe w województwie śląskim. Networkingową grę przygotowała agencja Dream Events.
W Katowicach uczestników MP MICE Tour® gościł nagrodzony w dziesiątej MP Power Awards w kategorii Zielony Obiekt – Hotelu Mercure Katowice Centrum (268 pokojów), który wyróżnia naturalna fasada to największa roślinna ściana zieleni w mieście.
Katowicka odsłona wyjazdu studyjnego zakończyła się w Browarze i Hotelu Mariackim. W kamienicy pod numerem 15 na jednej z najbardziej znanych ulic w stolicy Górnego Śląska działała najpierw piwiarnia (od 1906 r.), a następnie (od 1939 r.) hotel. Obecnie pod tym adresem połączono obie te funkcje. Browar Mariacki warzy własne piwo, którego podczas biesiady pełnej regionalnych smaków spróbowali uczestnicy wyjazdu, a pod marką Best Western działa Hotel Mariacki.
Ostatniego dnia wizyty uczestnicy MP MICE Tour® zwiedzili Wisłę. Najpierw poznawali historię miasta podczas gry plenerowej napisanej na tę okazję i przeprowadzonej przez Grupę Open Mind, a następnie sprawdzili eventowe możliwości Hotelu Crystal Mountain. Usytuowany w sercu Beskidów pięciogwiazdkowy obiekt oferuje centrum konferencyjne z salą o powierzchni ponad 750 mkw. Hotel posiada 491 pokojów, z których rozpościerają się piękne widoki na panoramę gór oraz dolinę Wisły. Nowoczesna bryła budynku oraz liczne przeszklenia sprawiają, że przypomina on kryształ górski, któremu obiekt zawdzięcza swoją nazwę.