Na przełomie stycznia i lutego 2025 r. Polska, w tym województwo śląskie i Śląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała atrakcje turystyczne kuwejckiej publiczności na „ Poland Travel Roadshow”. Ambasada RP była gospodarzem wydarzenia tego wydarzenia, a jego celem była promocja polskiej turystyki i zacieśnienie współpracy dwustronnej między Kuwejtem a Polską. Wydarzenie swoją obecnością zaszczycili Andrzej Szejna, Wiceminister Spraw Zagranicznych RP oraz Pan Osama Al Mekhyal, Podsekretarz Stanu ds. Turystyki w Ministerstwie Informacji.
W wydarzeniu wzięli udział członkowie Polskiej Organizacji Turystycznej i Śląskiej Organizacji Turystycznej, a także przedstawiciele polskich firm turystycznych i szefowie kuchni z restauracji wyróżnionych gwiazdkami Michelin. Wydarzenie to stanowiło doskonałą platformę do produktywnych dyskusji na temat potencjalnej współpracy w turystyce między Kuwejtem a Polską. Uczestnicy mieli również okazję poznać bogate dziedzictwo kulturowe naszego regionu, historyczne krajobrazy, wyjątkowe tradycje kulinarne i znaną gościnność.
Prowadzona przez Ambasadę w ostatnich latach intensywna działalność promocyjna skutkowała skokowym wzrostem liczby wyjazdów do Polski. Były to jednak wyjazdy indywidualne, często połączone z pobytami w sanatoriach, głównie w Ustroniu i Nałęczowie (oba ośrodki uzyskały akredytacje kuwejckiego Ministerstwa Zdrowia). W ocenie Ambasady RP, pojawienie się ofert wyjazdów zorganizowanych, skierowanych do określonych grup docelowych, pozwala mieć nadzieję, iż wzrost liczby kuwejckich wyjazdów turystycznych przekształci się w stały trend. Szczególnie wskazany jest w tym kontekście rozwój turystyki medycznej, co pozwoli na stworzenie stałej grupy turystów – pacjentów powracających do polskich ośrodków sanatoryjno-medycznych, tak jak jest to obecnie w przypadku Czech i Słowacji.
Ponadto zostało podkreślone uruchomienie bezpośrednich lotów Jazeera Airways między Kuwejtem, a Krakowem jako znaczący kamień milowy w promowaniu turystyki między tymi dwoma narodami. Podkreślił, że ten rozwój odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu popularności Polski jako celu podróży i znacznie ułatwił interakcje międzyludzkie.
Z komunikatu Ambasady RP w Kuwejcie wynika, że statystyczny Kuwejtczyk wyjeżdża za granicę 4 razy w roku przeznaczając na wyjazdy kilkakrotnie więcej środków niż przeciętny turysta z Europy Zachodniej, co czyni go niezwykle pożądanym gościem także w najbardziej atrakcyjnych turystycznie krajach świata. Dalsza współpraca, szczególnie poprzez realizację kolejnych wizyt studyjnych dla kolejnych firm turystycznych i dziennikarzy, wszystkich instytucji jest niezbędna, aby zwiększyć zainteresowanie przyjazdami do Polski turystów z Kuwejtu.