W minioną sobotę zakończyły się XIX Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw. To jedno z najważniejszych wydarzeń branży turystycznej w Polsce. Wśród ponad 650 wystawców z 62 krajów świata, zaprezentowana została również bogata oferta turystyczna województwa śląskiego. Pierwszy dzień targów zarezerwowany został dla przedstawicieli branży turystycznej. Kolejne dwa dni – dla publiczności.
Na stoisku promocyjnym województwa śląskiego dystrybuowane były bezpłatne materiały zawierające informacje o bazie noclegowej, gastronomicznej oraz atrakcjach turystycznych województwa. Na stoisku regionalnym dużą popularnością cieszyły się : wydawnictwo „Śląskie z dzieckiem”, folder „Śląskie Smaki” oraz mapa rowerowa Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego i okolic jak również informator krajoznawczy wraz z mapami.
Podczas XIX edycji targów TT Warsaw przeprowadzony został konkurs dziennikarzy i MT Targów na najbardziej oryginalne i profesjonalne stoisko targowe „Homo Turisticus”. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło 23 września. Wśród wyróżnionych znalazło się również stoisko regionalne śląskiego.
Oprócz oferty turystycznej regionu stoisko promocyjne uatrakcyjniały występy Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” z Koszęcina. Podczas codziennych występów zespół zaprezentował pieśni m.in. pszczyńskie, rozbarskie oraz ziemi cieszyńskiej. Występy cieszyły się dużym zainteresowaniem nie tylko odwiedzających targi, ale również wystawców z zagranicy.
__________________________
Promocja Województwa Śląskiego na targach turystycznych możliwa jest dzięki projektowi “Śląskie. Pozytywna energia. Promocja Turystyczna województwa śląskiego na targach krajowych wraz z publikacją materiałów informacyjnych i promocyjnych”, na który Śląska Organizacja Turystyczna pozyskała fundusze z Działania 3.4 Promocja Turystyki RPO WSL. Partnerami projektu są:
- Związek Gmin Jurajskich
- Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej “OLZA”
- Stowarzyszenie “Region Beskidy”
- Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego.
Oprócz partnerów projektu na stoisku promowały się powiaty żywiecki i bielski oraz miasto Bielsko-Biała.