W dniach 9-13.11.2009r. odbyła się 30 edycja londyńskich targów turystycznych World Travel Market 2009. Impreza zgromadziła ok. 50 tys. wystawców z ponad 200 krajów i regionów świata oraz 30 tys. odwiedzających
Na stoisku Polskiej Organizacji Turystycznej, prezentującym regiony i ich stolice, nie zabrakło oferty Śląskiej Organizacji Turystycznej, która wraz z Miastem Katowice zaprezentowała bogaty całokształt walorów i potencjału turystycznego województwa śląskiego. Odwiedzający stoisko kierowali zapytania dotyczące wielu turystycznych aspektów i możliwości regionu oraz jego stolicy. Powodzeniem cieszyła się turystyka kulturowa, aktywna, industrialna, oraz sakralna, w tym indywidualna i grupowa. Największym powodzeniem szczyciły się miejsca historyczne, takie jak Jura Krakowsko-Częstochowska czy Ziemia pszczyńska, zainteresowanie wzbudzał przemysłowy Szlak Zabytków Techniki, jak i obfity w walory krajobrazowe rejon Beskidów. Śląska Organizacja Turystyczna oraz Miasto Katowice gościli na targach na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej – organizatora stoiska zbudowanego w ramach projektu dofinansowanego ze środków unijnych.