17 października zakończył kolejną edycję Targów Regionów i Produktów Turystycznych „Tour Salon” w Poznaniu. Coroczne spotkanie branży turystycznej w stolicy Wielkopolski to jedno z największych wydarzeń jesiennego sezonu wystawienniczego.
Województwo Śląskie na targach kontynuowało strategię promocyjną na stoisku regionalnym Województwa Śląskiego przygotowanym przez Śląską Organizację Turystyczną we współpracy z partnerami i podwystawcami reprezentującymi poszczególne miasta, subregiony oraz produkty turystyczne:
– Śląsk Cieszyński – Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza”, Jastrzębie Zdrój, Beskidzka 5
– Beskidy – Stowarzyszenie Region Beskidy, miasto Bielsko – Biała z Bielsko-Bialskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji, Starostwa Powiatowe w Bielsku-Białej i Żywcu
– Jura Krakowsko-Częstochowska – Związek Gmin Jurajskich, Hotel 511 i Zamek Ogrodzieniecki w Podzamczu, miasto Częstochowa i Częstochowska Organizacja Turystyczna oraz Stowarzyszenie Podziemne Trasy Turystyczne Polski
– Subregion Zachodni – Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Woj. Śląskiego z siedzibą w Rybniku
– Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” z Koszęcina
– miasto Katowice
W związku z nominacją do Złotego Certyfikatu INDUSTRIADY – Święta Szlaku Zabytków Techniki na stoisku regionalnym przygotowane zostało stanowisko promocyjne wydarzenia obsługiwane przez Referat Dziedzictwa Industrialnego Wydziału Kultury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach. Na ladzie znaleźć można było informacje dotyczące minionej edycji festiwalu, zapowiedzi edycji w 2016 roku, która odbędzie się 11 czerwca oraz materiały promocyjne poszczególnych obiektów Szlaku Zabytków Techniki.
Targi Tour Salon były dla województwa śląskiego szczęśliwe z uwagi na rozstrzygnięte konkursy. Pierwszego dnia ogłoszono wyniki dwóch konkursów. Śląskiemu przypadło 1. miejsce za aplikację mobilną Szlak Kulinarny Ślaskie Smaki w konkursie „Róża Regionów” zorganizowanym przez dwutygodnik Wiadomości Turystyczne. Stoisko regionalne województwa śląskiego nagrodzone zostało nagrodą Acanthus Aureus za „Stoisko najbardziej sprzyjające realizacji strategii marketingowej firmy na targach”.
Drugiego dnia targowego miało miejsce najważniejsze wydarzenie branży turystycznej – Gala wręczenia Certyfikatów Polskiej Organizacji Turystycznej i rozstrzygnięcie konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny 2015. Decyzją Kapituły spośród 3 produktów zgłoszonych przez ŚOT do ogólnopolskiego etapu konkursu (Strefa Kultury, Muzeum Ognia w Żorach oraz Święto Światła w Muzeum Energetyki), nagroda trafiła do Strefy Kultury w Katowicach tym samym plasując obszar w gronie Najlepszych Produktów Turystycznych z całej Polski.