Dnia 19 marca zakończyły się targi turystyczne „Na Styku Kultur” w Łodzi. To jedno z najważniejszych wydarzeń promocyjnych dla województwa śląskiego z uwagi na sąsiedztwo geograficzne na mapie Polski.
Targi turystyczne w Łodzi rozpoczęły się 17 marca. Prezentacja śląskiego spotkała się z dużą sympatią odwiedzających targi mieszkańców Łodzi i okolic. Duże grono turystów z łódzkiego kojarzy śląskie, co więcej z chęcią planuje u nas wypoczynek. Wielu odwiedzających dzieliło się swoimi doświadczeniami z pobytu w regionie, na Jurze, w Beskidach oraz wykazywało chęć poznania nowych atrakcji i miejsc w śląskim. Podczas trzech dni targowych obsługa stoiska miała sporo pracy, bo i odwiedzających nie brakowało. Przedstawiciele Beskidów, Śląska Cieszyńskiego, Jury Krakowsko-Częstochowskiej, Subregionu Zachodniego Woj. Śląskiego, Szlaku Zabytków Techniki, Śląskiej Organizacji Turystycznej wraz z miastem Katowice chętnie udzielali informacji oraz dystrybuowali materiały, które rozchodziły się w ekspresowym tempie.
Oprócz stałej prezentacji śląskiego, na stoisku regionalnym, przedstawiciele stoiska przygotowali dla odwiedzających dodatkowe atrakcje:
- podczas 2 dni targowych prowadzone były warsztaty dla dzieci (organizator: Żarki)
- występy Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”
- miasteczko Westernowe Twinpigs, które przygotowało pokazy umiejętności kowbojskich prosto z dzikiego zachodu
Atrakcje dodatkowe cieszyły się dużym powodzeniem. Zaangażowanie śląskiego docenili organizatorzy targów „Na Styku Kultur” przyznając Śląskiemu wyróżnienie za formę promocji. Dodatkowo komplet map i przewodników subregionalnych wyróżniony został w konkursie targowym.
fot. Agata Krypczyk i ŚOT