Szukamy Najlepszego Produktu Turystycznego Roku 2017 – konkurs na CERTYFIKAT POT

04 sie, 2017 | Aktualności

Ruszył etap regionalny konkursu na „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej 2017”. Zgłoszenia produktów turystycznych takich jak wydarzenia cykliczne, imprezy turystyczne , obiekty, szlaki oraz obszary z woj. śląskiego przysługują ROT i Lokalnym Organizacjom Turystycznym, samorządom regionalnym i gospodarczym, instytucjom, twórcom produktów turystycznych, stowarzyszeniom i fundacjom, przedsiębiorcom oraz organizatorom turystyki.

Etap regionalny w woj. śląskim przeprowadzany jest przez Śląską Organizację Turystyczną (ROT).

W poprzednich edycjach konkursu wśród wyróżnionych przez Polską Organizację Turystyczną produktów z woj. śląskiego były m. in. Zabrze – miasto turystyki przemysłowej, Zamek Ogrodzieniec, Festiwal i Szlak Kulinarny „Śląskie Smaki”®, Industriada czy Tydzień Kultury Beskidzkiej. Certyfikat POT otrzymały również Szlak Zabytków Techniki, Szlak Orlich Gniazd i Industriada – Święto Szlaku Zabytków Techniki, które w kolejnych latach (2008, 2012, 2016 ) zostały uznane najlepszymi produktami turystycznymi w kraju i nagrodzone najwyższą nagrodą: Złotymi Certyfikatami Polskiej Organizacji Turystycznej.

Które produkty turystyczne z woj. śląskiego zostaną docenione na arenie ogólnopolskiej w 2017 roku?

Zgłoszenia należy składać poprzez formularz dostępny w aplikacji internetowej pod adresem: www.konkurs.pot.gov.pl

Śląska Organizacja Turystyczna czeka na zgłoszenia kandydatur z województwa śląskiego do 15 września 2017 r. Spośród zgłoszonych propozycji trzy produkty turystyczne wybrane przez Kapitułę Konkursową, zostaną zgłoszone do etapu ogólnopolskiego. Decyzja Kapituły zostanie ogłoszona do 2 października 2017 r.

* * *

Kryteria oceny merytorycznej (zgodnie z regulaminem):

  1. Opis produktu – idea, główne atrakcje, grupa docelowa, infrastruktura turystyczna
  2. Atrakcyjność produktu turystycznego z punktu widzenia turystów
  3. Perspektywy rozwoju produktu – plan działań, strategia rozwoju, członkostwo w sieciach i stowarzyszeniach
  4. Podjęte działania na rzecz komercjalizacji produktu turystycznego – działania związane z wprowadzeniem produktu turystycznego na rynek
  5. Gospodacze, społeczne i ekonomiczne znaczenie produktu turystycznego dla rozwoju regionu.
  6. Podjęte działania promocyjne – reklamy, wydawnictwa promocyjne
  7. Jakość materiałów promocyjnych zgłoszonch do konkursu

Zachęcamy do udziału i zgłaszania propozycji z woj. śląskiego.

Regulamin XV edycji konkursu można pobrać tutaj: Regulamin XV edycji Konkursu POT

W razie pytań osobą do kontaktu jest Natalia Wójcik – Specjalista ds. promocji i informacji turystycznej, natalia@silesia.travel, 32 207 207 1.

 

Pozostałe w tej kategorii

Podróż studyjna blogerów z Węgier

Podróż studyjna blogerów z Węgier

We współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej w Budapeszcie, Śląska Organizacja Turystyczna zorganizowała podróż prasową dla grupy z Węgier, w której znaleźli się  influencerzy oraz dziennikarze z portali internetowych dla rodzin oraz...

czytaj dalej
Podróż prasowa we współpracy z ZOPOT Praga

Podróż prasowa we współpracy z ZOPOT Praga

Promocja Szlaku Orlich Gniazd w niestandardowej odsłonie - blogerka z Czech pokonała szlak na hulajnodze! W dniach 20 - 23 czerwca blogerka z czeskiego Brna - Weronika, przejechała 190 km na hulajnodze terenowej poznając uroki jednego z najpiękniejszych i najbardziej...

czytaj dalej
Śląskie z dzieckiem w Dzienniku Zachodnim

Śląskie z dzieckiem w Dzienniku Zachodnim

Przed Dniem Dziecka wraz z całym nakładem Dziennika Zachodniego ukazał się dodatek "Miejsca przyjazne dzieciom". Atutem wydania był niewątpliwie dzień emisji oraz nakład ponad 34 tys egz. (magazyn, program TV, tygodniki powiatowe). Tam właśnie znalazła się reklama...

czytaj dalej
Wizyta touroperatorów z Izraela

Wizyta touroperatorów z Izraela

W dniach 20-22 maja 2024 w województwie śląskim gościli czołowi touroperatorzy z Izraela (Mega tourism, Botz-adventures, Ophir Tours, Mona Tours, Amsalem Masaot, a także Facebook - menedżer społeczności Polska oraz izraelskie linie lotnicze Sundor (EL AL), a także...

czytaj dalej