Pierwszy panel ŚOT na VII Europejskim Kongresie Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Katowicach

19 paź, 2017 | Aktualności

     W dniu 18.10.2017 podczas VII Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw, jeden z paneli dyskusyjnych poświęcony był branży turystycznej: „Marketing miast i regionów. Jak to robić skutecznie?”.

W spotkaniu Śląską Organizację Turystyczną reprezentowała Dyrektor Biura ŚOT – Agnieszka Sikorska, która była moderatorem tego panelu.

Gośćmi spotkania byli:

  • Waldemar Bojarun – Wiceprezydent Katowic
  • dr Krystian Dudek – Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Public Relations
  • Piotr Kuczera – Prezydent Miasta Rybnika
  • Wojciech Kuśpik – Prezes Zarządu, PTWP SA, inicjator Europejskiego Kongresu Gospodarczego
  • Robert Stępowski – twórca platformy „MarketingMiejsca.com.pl”
  • Filip Szatanik – Rzecznik Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego
  • Marek Szczepanik – Członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego
  • Tadeusz Goc – burmistrz Strzelec Opolskich

Zagadnienia, które zostały omówione na spotkaniu:

  • Strategia promocji jako fundament budowania wizerunku miasta i regionu.
  • Marketing terytorialny. Najlepsze praktyki.
  • Rola przemysłu spotkań w budowaniu wizerunku miast.
  • Produkcje filmowe promują miasta.
  • Produkty tradycyjne narzędziem promocji regionu.
  • Skuteczna promocja  miast i regionów  w  mediach społecznościowych.

Wnioski płynące ze spotkania, jednoznacznie wskazują na to, iż promocja to bardzo istotna kwestia dla każdego samorządu. Efektywny marketing zapewnia większą liczbę turystów oraz inwestorów, co skutkuje m.in. poprawą stanu finansów publicznych. Zaproszeni goście analizowali różne przykłady promocji, które zostały wykorzystane w obecnych na spotkaniu samorządach (świętokrzyskie, małopolskie, śląskie) oraz innych wybranych na terenie kraju. Poruszona została również tematyka kampanii promocyjnych, współpracy środowiska biznesu i samorządów lokalnych oraz promocji regionu przez kulturę oraz media społecznościowe.  Marketing miejsc to nie tylko billboardy i slogany ale bardzo szeroki wachlarz narzędzi promujących. Jednym z nich jest bardzo interesujący „city placement”, czyli lokowanie miasta lub całego regionu i jego atrakcji turystycznych w filmie lub serialu. Odpowiednio wykorzystując to narzędzie promocji, można pokazywać zarówno walory turystyczne jak i gospodarcze, a przede wszystkim wzmacniać więź mieszkańców z miejscem, w którym żyją. Tu uczestnicy dyskusji chętnie zapoznali się z ciekawostkami z Sandomierza (serial „Ojciec Mateusz) oraz Rybnika (serial „Diagnoza”). Prelegenci w przystępny dla słuchacza sposób wyjaśniali jak efektywnie wykorzystywać narzędzia marketingowe, jakich błędów nie popełniać, a czasem ile takie działania kosztują.

Obecni na spotkaniu uczestnicy z pewnością wykorzystają zdobytą wiedzę w swoich działaniach promocyjnych.

 

 

Pozostałe w tej kategorii

Podróż studyjna blogerów z Węgier

Podróż studyjna blogerów z Węgier

We współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej w Budapeszcie, Śląska Organizacja Turystyczna zorganizowała podróż prasową dla grupy z Węgier, w której znaleźli się  influencerzy oraz dziennikarze z portali internetowych dla rodzin oraz...

czytaj dalej
Podróż prasowa we współpracy z ZOPOT Praga

Podróż prasowa we współpracy z ZOPOT Praga

Promocja Szlaku Orlich Gniazd w niestandardowej odsłonie - blogerka z Czech pokonała szlak na hulajnodze! W dniach 20 - 23 czerwca blogerka z czeskiego Brna - Weronika, przejechała 190 km na hulajnodze terenowej poznając uroki jednego z najpiękniejszych i najbardziej...

czytaj dalej
Śląskie z dzieckiem w Dzienniku Zachodnim

Śląskie z dzieckiem w Dzienniku Zachodnim

Przed Dniem Dziecka wraz z całym nakładem Dziennika Zachodniego ukazał się dodatek "Miejsca przyjazne dzieciom". Atutem wydania był niewątpliwie dzień emisji oraz nakład ponad 34 tys egz. (magazyn, program TV, tygodniki powiatowe). Tam właśnie znalazła się reklama...

czytaj dalej
Wizyta touroperatorów z Izraela

Wizyta touroperatorów z Izraela

W dniach 20-22 maja 2024 w województwie śląskim gościli czołowi touroperatorzy z Izraela (Mega tourism, Botz-adventures, Ophir Tours, Mona Tours, Amsalem Masaot, a także Facebook - menedżer społeczności Polska oraz izraelskie linie lotnicze Sundor (EL AL), a także...

czytaj dalej