Badania ruchu turystycznego zlecane są przez Śląską Organizację Turystyczną każdego roku. Dzięki temu na bieżąco monitorowany jest ruch turystyczny spoza regionu, mieszkańców województwa w jego obrębie oraz szacowana wielkość ruchu turystycznego z zagranicy. Badanie...
Badania turystyczne
Plany wyjazdowe Polaków na sezon zimowy 2023/2024
W bieżącym sezonie zimowym wyjazdy w celach turystycznych z co najmniej jednym noclegiem planuje 53% Polaków w wieku 18 – 65 lat. Większość z nich (57%) chce wyjechać jeden lub kilka razy w kraju, 19% ma w planie wyjazd lub wyjazdy wyłącznie zagraniczne, a 11%...
Konkurencyjność cenowa polskiej oferty 2013-2014
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z raportem Polskiej Organizacji Turystycznej pt. "Konkurencyjność cenowa polskich produktów turystycznych", który dotyczy sezonu zimowego 2013/2014. Obszar badań obejmuje takie produkty jak: sporty zimowe (m.in. narciarstwo i...
Znamy wyniki badań ruchu turystycznego w 2013 roku
Jak wynika z raportu z badań ruchu turystycznego, przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Śląskiej Organizacji Turystycznej, śląskie odwiedziło ponad 4 miliony polskich turystów. Łącznie wydatki turystów oszacowano na 4,5 mld złotych. Cieszy nas, że...
Badania ruchu turystycznego 2012
Rok 2012 był kolejnym rokiem, w którym w województwie śląskim wzrosła liczba turystów. Jak wynika z raportu z badań ruchu turystycznego, przeprowadzonych na zlecenie Śląskiej Organizacji Turystycznej, śląskie odwiedziło ponad 4 miliony polskich turystów. Uroki...
Analiza rynku rosyjskiego
Zapraszamy do zapoznania się z dokumentem Polskiej Organizacji Turystycznej dotyczącej rynku rosyjskiego. Analiza zawiera m.in. trendy i zjawiska, liczbę wyjazdów obywateli rosyjskich zagranicę, zapytania kierowane do Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w...
Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2012 roku
6117 spotkań biznesowych w stolicy Górnego Śląska w 2012 roku, ponad 520 000 uczestników, z których każdy wydał średnio 234 złote, to tylko część wniosków wynikających z raportu "Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2012 roku. Badania rynkowe uczestników spotkań...
Industriada… statystycznie
Choć Industriada 2012 przeszła już do historii, organizatorzy nadal analizują jej przebieg. Jak wynika z badań sondażowych, które zleciła Śląska Organizacja Turystyczna, impreza jest dobrze oceniana i coraz lepiej rozpoznawalna. Oto tylko niektóre z ustaleń badaczy: -...
Czy Polska jest cenowo konkurencyjna?
Sezon turystyczny trwa, warto się jednak zastanowić na ile rynek polskich usług turystycznych jest konkurencyjny. Polska Organizacja Turystyczna udostępniła kolejny raport w tej sprawie. Tym razem porównano konkurencyjność cenową polskich produktów turystycznych (w...
Analiza rynków zagranicznych POT
Zapraszamy do zapoznania się z przygotowaną przez Polską Organizację Turystyczną analizą rynków zagranicznych za rok 2011. Opracowanie dotyczy krajów, w których działają Polskie Ośrodki Informacji Turystycznej. Materiał opracowany został na podstawie sprawozdań POIT....
Tłumy turystów w śląskim!
Rok 2011 był dla turystyki w śląskim niezwykle pomyślny. Jak wynika z raportu z badań ruchu turystycznego, przeprowadzonych na zlecenie Śląskiej Organizacji Turystycznej, śląskie odwiedziło 4 miliony turystów. To aż o milion więcej niż w roku 2010! Uroki śląskiego...
Raport po Industriadzie 2011
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań dotyczących opinii uczestników Industriady 2011 o wydarzeniu. Badania przeprowadzono na zlecenie Śląskiej Organizacji Turystycznej w dniu imprezy czyli 11 czerwca 2011 roku. Dokument do pobrania: Industriada 2011 w opinii...
Diagnoza rynku szwedzkiego i holenderskiego
" Strategia komunikacji marketingowej na rynkach szwedzkim i holenderskim" to tytuł badań przygotowanych przez firmę Qualirt Watch Sp. z o.o. na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej. Badania zawierają m.in. charakterystykę turysty szwedzkiego i holenderskiego...
Badanie ruchu turystycznego w województwie śląskim w 2010 roku
Badanie ruchu turystycznego w województwie śląskim w 2010 roku (z uwzględnieniem turystyki biznesowej) oraz wizerunku województwa śląskiego i oceny działań promocyjnych. Raport dla Śląskiej Organizacji Turystycznej. Raport z badania ruchu turystycznego w roku...